حواله روبل روسیه

روسیه عنوان وسیع‌ترین و پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و به دلیل دارا بودن امکانات اقتصادی، رفاهی، تحصیلی و شغلی و همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و متعدد، به مقصد محبوبی برای مهاجرت و سفر ایرانیان تبدیل شده است. واحد پول روسیه روبل است و اغلب مهاجران و مسافران می‌توانند از طریق صرافی‌های معتبر برای انتقال پول و حواله روبل به روسیه اقدام کنند. اما نحوه حواله پول به روسیه به چه صورت انجام می‌شود و برای این کار به چه مدارکی نیاز دارید؟

دلیل اصلی استفاده گسترده از حواله‌های دلاری، پذیرش جهانی دلار به عنوان یک ارز معتبر و پرکاربرد است. اکثر مبادلات مالی و تجاری بین‌المللی بر پایه دلار انجام می‌شوند و دلار یک واحد پولی مورد قبول اغلب کشورهاست. لذا حواله‌های دلاری نیز به راحتی در سراسر دنیا پذیرفته می‌شوند.

از سوی دیگر، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باعث شده که انتقال مستقیم پول از ایران به دیگر کشور‌ها با مشکل مواجه شود. اما با وجود این محدودیت‌ها، همچنان امکان انتقال غیرمستقیم حواله‌های دلاری از طریق صرافی‌ها و مؤسسات مالی وجود دارد. البته این فرایند نسبت به روش‌های مستقیم زمان‌برتر است، اما با این حال یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال پول به خارج محسوب می‌شود. استفاده از راه‌کار‌های غیرمستقیم از طریق صرافی احمدیانی این امکان را فراهم می‌کند تا حواله‌های دلاری همچنان بتوانند نیاز‌های انتقال پول بسیاری از ایرانیان را برآورده سازند.

مشاوره

نام و نام خانوادگی(ضروری)

حواله روبل به روسیه از طریق صرافی احمدیانی

صرافی‌ احمدیانی خدمات مختلفی از جمله حواله روبل، حواله دلار و یورو به روسیه و سایر کشورهای خارجی را انجام می‌دهد. حواله روبل از طریق حساب‌های تجاری انجام می‌شود که کمترین ریسک را دارد و بسیار امن است.

به طور کلی مراحل حواله روبل به روسیه به صورت زیر است:

نحوه استعلام نرخ روبل روسیه به چه صورت است؟

متقاضیانی که قصد حواله پول به روسیه را دارند، برای اطلاع از نرخ حواله روبل روسیه می‌توانند هر روز ساعت ۱۲ ظهر وب سایت صرافی‌ها را مشاهده کنند. قیمت ارزها به صورت روزانه آپدیت می‌شود و شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای آن را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که در تعطیلات رسمی کشور به دلیل تعطیل بودن بازار، قیمت حواله روبل روسیه و نرخ سایر ارزها اعلام نمی‌شود.

حواله روبل به کدامیک از بانک‌ها و حساب‌های روسیه امکان پذیر است؟

امکان واریز پول به اکثر بانک‌ها و حساب‌ها در روسیه وجود دارد. اما با این حال اسبر بانک، جزو رایج‌ترین بانک‌های روسیه برای حواله روبل است که شرایط بسیار مناسب و ایده‌آلی را برای واریز پول به حساب اشخاص یا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فراهم می‌کند.

شیوه‌های مختلف ارسال پول به روسیه

ارسال پول به روسیه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. از آن جایی که روابط مالی بین المللی در ایران بسیار محدود است، انتقال ارز از ایران به سایر کشور ها یا برعکس، به شکل مستقیم، یعنی استفاده از حساب‌های بانکی ایرانی ممکن نیست. از همین رو، افراد باید برای پرداخت ارزی به شبکه‌های بین‌الملل دسترسی داشته باشند. افراد می‌توانند با افتتاح حساب ارزی یا حساب پی پال، به صورت شخصی انواع مختلفی از حواله‌های ارزی را ارسال کنند. ارسال دستی حواله ارزی و حواله سوئیفت یا حواله بین بانکی، دو شیوه مختلف ارسال پول هستند. البته لازم به ذکر است، اگرچه می‌توان از دو شیوه گفته شده برای حواله ارز های مختلفی استفاده کرد، اما این شیوه‌ها در ایران بیشتر برای ارز هایی مانند دلار و یورو مناسب هستند و برای حواله ارزی مانند روبل روسیه که در کشور‌های کم‌تری استفاده می‌شود، چندان کاربردی و به صرفه نیست. به همین جهت، امکان حواله مبالغ بالای این ارز برای ارسال، می‌تواند کمی دشوار و چالش‌برانگیز باشد.

حواله پول به روسیه چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی نمی‌توان زمان مشخصی برای ارسال حواله به روسیه تعیین کرد، چراکه مدت زمان این کار به بانک مقصد بستگی دارد. به عنوان مثال حواله روبل برای بانک اسبر یک روز کاری طول می‌کشد، درحالیکه این زمان ممکن است برای بانک‌های دیگر متفاوت باشد. اما در مجموع زمان ارسال پول به روسیه بین ۱ تا ۳ روز کاری به طول می‌انجامد.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش سیر مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی، حواله پول به حساب‌های بانکی خارج از کشور به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم تبدیل شده است. اما متقاضیانی که قصد حواله دلار، یورو، لیر و یا روبل روسیه را دارند، می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های معتبر در سراسر کشور و طی مراحل ذکر شده، نسبت به واریز وجه به حساب‌های خارجی اقدام نمایند.

سوالات متداول

حداقل مبلغ ممکن برای حواله به روسیه ۱۰۰ روبل و حداکثر مبلغی برای آن تعیین نشده است.

کارمزد صرافیها با توجه به میزان انتقال پول و روش انتقال متفاوت است

مدت زمان حواله روبل به روسیه با توجه به مبلغ حواله و روش انتقال می‌تواند متغیر باشد، اما با این حال حداکثر زمان ارسال پول به این کشور ۳ روز کاری است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا